KPN stopt met ISDN; alternatief in VoIP?
KPN heeft namelijk besloten een einddatum aan telefonie via ISDN (en PSTN) te hangen. Per 1 september 2019 stopt ISDN en PSTN. Vervolgens zal per 1 januari 2021 ook ISDN 15/20 & 30 stoppen. Veel bedrijven zijn al overgestapt naar een alternatief, maar er zullen ook ondernemers zijn die niet weten naar waar ze moeten overstappen. Wij wel: VoIP.
Analoge of digitale ISDN
Bijna iedereen belt. Of dat nu mobiel is, via een vaste lijn of via VoIP. Zeker als bedrijf zijnde moet je ook op dat front bereikbaar zijn. De traditionele en klassieke manier is telefonie (KPN) via analoge PSTN of digitale ISDN. Bedrijven die met hun tijd mee (zijn ge)gaan doen dit via internet, namelijk met VoIP, of zoals sommige mensen het kennen: Hosted Voice. Geen logge telefooncentrales in het pand, maar alles in de cloud.
Alternatief in VoIP
ComPromise biedt VoIP in vele smaken, met desgewenst koppelingen met software. Welke organisatiestructuur maakt niet uit, VoIP is altijd een fit. Of je nu bereikbaar wilt zijn op één nummer of een graag een keuzemenu wilt met 20 opties, het is allemaal mogelijk. ComPromise neemt het beheer voor haar rekening, dus ook daar heb je geen omkijken meer naar.
Voordelen van Hosted Voice
Nu zal bij het woord VoIP niet bij iedereen een lampje beginnen te branden. Wat is VoIP precies en waarom is dit een goed alternatief? Om je daarin een beetje wegwijs te maken, hebben wij de belangrijkste informatie en de voordelen van Hosted Voice op een rijtje gezet.
Elk einde is een nieuw begin
Wij kunnen allerlei argumenten bedenken om te kiezen voor onze VoIP/Hosted Voice oplossing. Zeker nu KPN de ISDN lijn langzaamaan laat verdwijnen. Is het na dit artikel nog niet helemaal duidelijk, dan kan je ook altijd eens lezen hoe de oplossing is ingezet bij één van onze klanten. Dus weg met die klassieke telefonie en over naar de cloud!