Waarom ieder bedrijf zonder centrale kan

Er was ooit een tijd waarin bedrijven per definitie in hun eigen elektriciteitsproductie moesten voorzien. Later kwam het principe van de elektriciteitscentrale dat we vandaag nog altijd kennen. De centrale levert elektriciteit van een constante kwaliteit. De klant betaalt voor wat hij verbruikt, zonder dat hij in een eigen centrale hoeft te investeren. Wie vandaag een stekker in een stopcontact stopt, staat niet stil bij de herkomst van de elektriciteit. Een vergelijkbare beweging is aan de gang in de IT-wereld. Bedrijven stoten hun ITomgeving af en gebruiken applicaties, servers en storage in de cloud. De kosten voor een eigen datacenter of het onderhoud van software zijn ze liever kwijt dan rijk.

Telefooncentrale of cloud?

Telefonie is de volgende stap. Waarom zou een onderneming investeren in een dure telefooncentrale? Cloud voice vormt het alternatief: alle functionaliteit van diezelfde geavanceerde telefooncentrale, maar zonder de zware investering, zonder het onderhoud en zonder de technische hoofdbrekens. Bovendien biedt cloud voice de makkelijkste weg naar vlottere en efficiëntere communicatie met collega’s, klanten, leveranciers en andere partners. Dankzij cloud voice is een gesprekspartner bereikbaar via één nummer, ongeacht of die gesprekspartner zich in de buurt van zijn pc, laptop, smartphone of tablet bevindt. Meer nog, de gesprekspartner bepaalt zelf wanneer en via welk device bij bereikbaar is. Op die manier optimaliseert cloud voice de communicatie, zowel binnen als buiten het bedrijf.

Hier vindt u meer informatie over ComPromise VoIP oplossingen.